D8. Voor de gemeente is de controle van het bevoegd gezag dossier een moeilijk planbare taak als een herkenbare structuur ontbreekt. Gaat de overheid een vast opbouw van het bevoegd gezag dossier verplicht stellen?
Nee, vanuit de wet kunnen slechts eisen aan de inhoud van de informatie gesteld worden, niet aan de vorm.
Een gereedmelding wordt gecontroleerd op volledigheid. De wijze waarop is aan de gemeente zelf. De gegevens en bescheiden die in het dossier aanwezig moeten zijn, zijn vastgelegd in het Bbl. Er worden geen eisen gesteld aan structuur een indeling van het dossier.
Trefwoorden: WKB, Dossier bevoegd gezag, Gereedmelding, Vraagpunten Wkb, ANWkb, Terugkoppeling ANWkb’s Q1 2022 - I
Versiedatum: 10-03-2022
Is uw vraag hiermee niet beantwoord?
U kunt geen vragen meer stellen via de Helpdesk Bouwregelgeving en Brandveilig gebruik. Vooruitlopend op de inwerkingtreding van de Omgevingswet op 1 januari 2024 kunt u uw vragen
stellen via het vragenformulier van het Informatiepunt Leefomgeving.
Zie ook
Vragenformulier Informatiepunt Leefomgeving